Why do bullies kill our hobby?

Poniższy tekst jest odpowiedzią na artykuł Kamila Bartczaka, dostępny pod linkiem: http://www.argos.edu.pl/pl/etyka/252-stand-up-to-bullies Powstała też odpowiedź jednego z cytowanych użytkowników grupy Dopierdalactwo Larpowe: https://takjaknararoga.wordpress.com/2017/02/07/stand-up-to-bullies-accusing-you-of-being-a-bully/ Celem mojego tekstu jest nadanie dyskusji konstruktywnego kierunku poprzez rozpoznanie o jakim problemie właściwie rozmawiamy. Nie silę się na naukowość i jest on w dużej mierze oparty o osobiste doświadczenia. Niemniej jednak chciałbym, by nie […]

Venus in Latex
Venus in Latex

Venus in Latex

Venus in Latex is an art larp about the production of an artistic porn movie, lousily inspired by the book Venus in Peltz by Leopold von Sacher-Masoch and its film adaptation by Roman Polański. It’s part of the Urban Tribes larp tradition and as such depicts the crossroad between art, animalistic instincts and magic in […]

The Magic Circle
The Magic Circle

The Magic Circle

The goal of The Magic Circle is to create a clean, ritual form of theatre enhanced through putting it into a larp. The larp gives the players an alibi to create fictional characters through which the art piece is experienced. The theory behind it is that each actor plays facets of his own life and […]

La Bohéme
La Bohéme

La Bohéme

Celem tej gry jest stworzenie pasjonującej opowieści o grupie ludzi, których połączyły larpy, sztuka, emocje i używki. Powinna być grana „Close to Home” (czyli korzystając z rzeczywistych doświadczeń, skojarzeń i marzeń gracza) i z myślą o stopniowej intensyfikacji wszystkich wprowadzonych do gry uczuć. Warto mieć pod ręką inspirujące dzieła literackie, puścić w tle melancholijną muzykę […]

Nanolarp 2.0 Walka z Czasem
Nanolarp 2.0 Walka z Czasem

Nanolarp 2.0 Walka z Czasem

Nanolarp to gatunek który po raz pierwszy nawała Agata Lubańska tworząc grę Snow. Kluczowym wyznacznikiem jest według niej minimalizm. Nanolarpem są gry, których instrukcja rozegrania, wraz z materiałami mieści się w 300 słowach. Formę tę rozwija w Polsce również Dorota Trojanowska twórczo wykorzystując przy tym rekwizyty. Od robienia larpów osobiście najbardziej odstrasza mnie ilość czasu, którą trzeba […]

The Book of Polish Larp
The Book of Polish Larp

The Book of Polish Larp

Ta książka jest pierwszą próbą trwałego udokumentowania larpów, zorganizowanych w Polsce w ostatnich latach. Larpy niewątpliwie takiej dokumentacji potrzebują. Przez samą swą specyfikę są dość ulotne, nietrwałe. Zdjęcia i filmy przedstawiają je najlepiej, choć wciąż w niepełny sposób, jako że nie są w stanie oddać całości doświadczenia gry – to może zapewnić jedynie uczestnictwo.

Knudepunkt 2015: The Nordic Larp Yearbook 2014
Knudepunkt 2015: The Nordic Larp Yearbook 2014

Knudepunkt 2015: The Nordic Larp Yearbook 2014

The Nordic Larp Yearbook 2014

Knudepunkt 2015 Companion Book
Knudepunkt 2015 Companion Book

Knudepunkt 2015 Companion Book

The Knudepunkt 2015 Companion Book

KOLA 2015: Inside/Outside
KOLA 2015: Inside/Outside

KOLA 2015: Inside/Outside

Inside:Outside. Publikacja z Konferencji Larpowej KOLA 2015, polska wersja językowa.

Romeo i Merkucjo
Romeo i Merkucjo

Romeo i Merkucjo

Romeo i Merkucjo

Rose Tattoo
Rose Tattoo

Rose Tattoo

A larp based on “Rose Tattoo” by Dropkick Murphys.

KOLA 2014
KOLA 2014

KOLA 2014

“larp. myślą, słowem i uczynkiem” zbiór artykułów wydany w ramach konferencji larpowej “Kola”

KOLA 2014 – English
KOLA 2014 – English

KOLA 2014 – English

“larp. thought, word, and deed” a collection of articles released during larp conference “Kola”

Alexandria.dk
Alexandria.dk

Alexandria.dk

Duńska baza scenariuszy larpowych.

Snow
Snow

Snow

The engine coughed roughly and finally stopped. It took you a moment to realise you were stuck in the cold of the tundra, hours away from any civilisation. And the snow just doesn’t seem to help…

Nordic Larp
Nordic Larp

Nordic Larp

“The award-winning, sold-out Nordic Larp is now available as a free digital edition. Up until now, the book, edited by game researchers and life-long role-players Jaakko Stenros and Markus Montola, has been a difficult to find treasure for role-play enthusiasts, researchers, and artists. Live action role-playing has developed into a unique and powerful form of expression in the Nordic countries. […]

Lady & Otto
Lady & Otto

Lady & Otto

Oto ona – historia Pani i Otta. Opowieść bez konfliktów i dramatów, bez wrogów i nienawiści. Opowieść o miłości, słodka, mdła i podszyta zazdrością. Lady & Otto to gra, która przez powtarzające się sceny przedstawia sytuacje szczęśliwe i bezkonfliktowe. Są tu dwie postacie: kobieta – Pani, oraz mężczyzna – Otto. To na tyle, jeśli chodzi […]

Knutpunkt 2014: The Foundation Stone of Nordic Larp
Knutpunkt 2014: The Foundation Stone of Nordic Larp

Knutpunkt 2014: The Foundation Stone of Nordic Larp

Table of Contents Acknowledgements 9 Preface 11 Nordic Larp Talks 14 Introduction to Nordic Larp 16 Transmitting a Political Vision Through Larp 17 Portraying Love and Trying New Genders 18 High Resolution Larping 19 Critical Strategies of Larp 20 On Games: Painting Life With Rules 21 Fabricating Madness 22 Can Playing Games Teach Us About […]

Knutpunkt 2014: The Cutting Edge of Nordic Larp
Knutpunkt 2014: The Cutting Edge of Nordic Larp

Knutpunkt 2014: The Cutting Edge of Nordic Larp

Table of Contents Preface 7 Acknowledgements 9 Introduction 11 The Game and The Design 13 Elin Nilsen, Lizzie Stark & Trine Lise Lindahl Larps from the Factory 15 Marije Baalman & Rene Barchmann A Lion’s Game 21 Charles Bo Nielsen and Hanne Urhøj Typology in Character Creation 31 Elin Dalstål Sharpening Knives 45 Nathan Hook […]

Wyrd Con 2004 Companion Book
Wyrd Con 2004 Companion Book

Wyrd Con 2004 Companion Book

The Wyrd Con 2004 Companion Book, Edited by Sarah Lynne Bowman, Ph.D.

Jeepen.org
Jeepen.org

Jeepen.org

Systemic Perspectives on Information in Physically Performed Role-play

Systemic Perspectives on Information in Physically Performed Role-play J. TUOMAS HARVIAINEN

Interactivities ink
Interactivities ink

Interactivities ink

Interactive Dramas
Interactive Dramas

Interactive Dramas

Nordic larp wiki
Nordic larp wiki

Nordic larp wiki

Shifting Forest
Shifting Forest

Shifting Forest

http://www.shiftingforest.com/ Shifting Forest is a Palo Alto -based game development workshop. We focus on immersive, nuanced, narrative and/or atmospheric experiences with a strong imagination component. Most of our work is non-digital and easy to play. ABOUT SPECIFIC PRODUCT LINES IDEA GAMES Idea Games are creative group games for poking at ideas. They are a bit […]

Crossing Borders
Crossing Borders

Crossing Borders

Claus Raasted CROSSING BORDERS Przekraczanie Granic Gra otwierająca KP 2013 Remake Naboerne – gry Johannesa Daa z Fastaval 2013 Wersja polska: Dorota Kalina Trojanowska Wersja angielska dostępna na wiki.rpg.net Download PL: http://larpbase.pl/wp-content/uploads/2013/11/Crossing-Borders-PL.pdf EN: http://larpbase.pl/wp-content/uploads/2013/11/Crossing-Borders.pdf

KoLa 2013 – English
KoLa 2013 – English

KoLa 2013 – English

The publication of the polish larp conference 2013 in english.   And Quoth RPG, “Oh Larp, Thou Ungrateful Child of Mine!” - Piotr Milewski Some Points of the History of Larp in Belarus - Yaraslau Kot From Dragon Eggs to the Wings of Imagination - Marcin Słowikowski DEMOcracy Project: Larp in Civic Education - Michał Mochocki, Łukasz Wrona House of Dreams - Jakub Tabisz High_Rise: Larp, Video Game, RPG […]

WyrdCon 2013 Companion Book
WyrdCon 2013 Companion Book

WyrdCon 2013 Companion Book

WyrdCon 2013

Creed of Ruin
Creed of Ruin

Creed of Ruin

2000 lat przed bitwą o Yavin CZWARTA WIELKA SCHIZMA doprowadziła do od- rodzenia Imperium Sith zagrażającego Republice, osłabionej po Kampanii Ruusańskiej, tkwiącej w kryzysie gosp- odarczym i umierającej na skutek plagi Candoriańskiej. W przededniu bitwy o Hoth, nadzwycza- jne zgromadzenie Rady Jedi i wybranych senatorów Galaktycznego Senatu zebrało się w tajnym miejscu na Corelli, by zdecydować […]

20 Master Plots
20 Master Plots

20 Master Plots

Zbiór 20 podstawowych typów wątków larpowych autorstwa Ronalda Tobiasa.  

Knutepunkt 2013: Crossing Theoretical Borders
Knutepunkt 2013: Crossing Theoretical Borders

Knutepunkt 2013: Crossing Theoretical Borders

THE DIEGETIC HORSE YOU RODE IN ON! NAMING THE MIDDLE CHILD THE NARRATIVE PARADOX BEAUTY OR THE BEAST? THE POETRY OF PLAYFULNESS THE IMMERSIVE PEN THE MIXING DESK OF LARP OUT OF OUR HANDS MOMENT OF TRUTH

Knutepunkt 2013: Crossing Habitual Borders
Knutepunkt 2013: Crossing Habitual Borders

Knutepunkt 2013: Crossing Habitual Borders

THE POSTMODERN DEADLOCK FITTING INTO THE FRAME BUSINESS LARP AN UNCHARTED LARP ARENA BOOZE BEATS SAFETY PSYCHOTHERAPEUTICAL ROLE-PLAYING TRAMPLED BY THE HERD 2027 – A LARP THAT TRIED BE ING AN ANARCHIST FOR 15 YEARS LESS LARP IN EDU-LARP DESIGN

Knutepunkt 2013: Crossing Physical Borders
Knutepunkt 2013: Crossing Physical Borders

Knutepunkt 2013: Crossing Physical Borders

AIR CASTLES BUILT ON CONCRETE LOOKING BACK TO MOVE FORWARD MAKING THE ROADAS WE GO DOUBLE D’S AND DRAGONS THE HORSE AS A REVELATION DOING SELF-DISSECTION LIFE AFTER DEATH MAD ABOUT THE YANKEE CROSSING THE ALPS THE MISSING LINK

Ankieta larpowa 2013

Rozwój nauki o larpach w Polsce doszedł do poziomu, w którym doświadczenie zdobyte w setkach gier i dokumentacja zagranicznych dzieł przestają bym wystarczającymi materiałami źródłowymi dla powstających teorii i prac naukowych dotyczących larpów. Ankieta larpowa powstała w 2012 roku w celu uzupełnienia tej luki i dostarczenia obiektywnych danych statystycznych dotyczących scenariuszy larpowych, twórców larpowych, a […]

Filmowe scenariusze larpowe

FILMOWA SZKOŁA PISANIA SCENARIUSZY LARPOWYCH Gdy zanikają granice pomiędzy filmem, a larpem. Epoka wielkich manifestów świata larpowego minęła już ponad dekadę temu, a pomimo tego nieprzerwanie jej dzieła kształtują współczesną świadomość twórców larpowych. Wciąż w Polsce dominują gry symulacjonistyczne[i] [ii]  [1] i gamistyczne [2], pozostawiając w znacznej mniejszości potępiane niegdyś gry narratywistyczne[3]- do których także należą larpy tworzone wg. […]

Definicje w praktyce

Definicje w praktyce Czyli jak wykorzystać nudne fakty dla stworzenia lepszych larpów. Funkcja definicji w nauce ogranicza się zazwyczaj do dydaktyki- dzięki definicjom wiemy, o czym dokładnie mówimy, stosując wspólny zasób pojęć unikamy szumu komunikacyjnego, a w najbardziej skrajnych przykładach- umożliwiają nam stwierdzenie powstania nowego pojęcia przez brak zbieżności z dotychczasową definicją. Skrótem- dopóki nie […]

Uniwersalne mechaniki larpowe

Kajdany uwalniające kreatywność. Mechanika larpowa 1. zbiór zasad pozwalających rozsądzać spory pomiędzy postaciami graczy. 2. zbiór narzędzi pozwalających graczom uzupełnić świat przedstawiony w larpie o elementy nie dające się odtworzyć w pełni ze względu na prawa fizyki, zasady bezpieczeństwa, prawo, możliwości techniczne lub jakiekolwiek inne ograniczenia. Definicja zamieszczona na początku tego artykułu oddaje w dosyć klarowny sposób […]

Czasoprzestrzeń w larpach

Czasoprzestrzeń w larpach Książki za­ginają cza­sop­rzes­trzeń. Po­wodem, dla które­go właści­ciele wspom­nianych już cias­nych an­tykwa­riatów zaw­sze spra­wiają wrażenie ludzi trochę nie z te­go świata, jest to, że wielu z nich rzeczy­wiście stamtąd pochodzi. Zabłąka­li się do nas, skręcając nie w tę stronę we włas­nym an­tykwa­riacie w świecie, gdzie na no­gach przez cały czas wy­pada no­sić bam­bosze, a sklep ot­wierać tyl­ko wte­dy, kiedy ma się ochotę. Terry Pratchett Uwielbiam zabawy czasoprzestrzenią na larpach. […]

Smak larpa

O tym, dlaczego każdy larp z jedzeniem jest lepszy. Smak jest zmysłem bardzo zapomnianym na larpach. Owszem, jedzenie pojawia się na większości konwentów terenowych w Polsce, ale w formie czysto użytkowej,  jako przedmiot spełniający konkretną funkcję – złagodzenie głodu graczy – który jest tylko przybrany w fabularną oprawę, ale pozostaje niejako na granicy gry i […]

Szybki numerek

SZYBKI NUMEREK Agata Lubańska O łóżkach w larpie i larpach w łóżku Mój pierwszy raz? Z dwójką przemiłych panów, prawie dwa lata temu. Żadne z nas nie wiedziało, o co w tym chodzi. Zrobiliśmy to w wielkim pośpiechu. Było nerwowo i intensywnie. Popełnione zostały wstydliwe błędy. Ale chyba każdy ma podobne wspomnienia ze swoim pierwszym […]

KoLa 2013
KoLa 2013

KoLa 2013

Publikacja z drugiej Polskiej Konferencji Larpowej, która się odbyła w styczniu 2013 roku we Wrocławiu. http://issuu.com/annikaolejarz/docs/kola2013_publikacja

Wyniki ankiety larpowej 2012

Ogólnopolska ankieta larpowa 2012 wyniki styczen 2013

Park
Park

Park

Ilość graczy: 6-7 Czas gry: 2-4h Opis: Jeden z wielu Londyńskich parków. Niby nie pozorny park umiejscowiony na wzgórzu starego zamku. Miejsce spacerów i spotkań wielu osób. Jednak ta noc staje się inna niż tysiące poprzednich. Miejsce akcji:Akcja dzieje się jak sama nazwa wskazuje w parku stąd też najlepszym miejscem byłby park sporej wielkości ze starymi drzewami zabytkami […]

Co chciałbym osiągnąć na larpie?

“Ocalić świat” “Wziąć udział w napadzie na bank” “Stworzyć sztucznego człowieka” “Ukraść coś cennego i naprawdę ważnego” “Nic…” Ideę LARP’a ciężko jest określić prostymi słowami. Tym bardziej, że każdy rozumie to pojęcie nieco inaczej. Jako Mistrz Gry, Organizator, Scenarzysta (..i pewnie jeszcze wiele patetycznie brzmiących słów) postawiłem sobie za cel zrobienie gry filmowej, epickiej, oryginalnej […]

WyrdCon 2012: Companion V2
WyrdCon 2012: Companion V2

WyrdCon 2012: Companion V2

WyrdCon 2012: Companion V2, edited by Sarah Lynne Bowman, Ph.D. and Aaron Vanek Table of Contents Aaron Vanek Introduction…………………………………………6 Ethan Gilsdorf A Lament for Gaming’s Lost Days ……………………………7 Gord Sellar Thinking Big: RPGs, Teaching in Korea, and the Subversive Idea of Agency …..9 Eddo Stern Warcrack for the Hordes: Why Warcraft Pwns the World …………………………………15 […]

Solmukohta 2012: States of Play – Nordic Larp Around the World
Solmukohta 2012: States of Play – Nordic Larp Around the World

Solmukohta 2012: States of Play – Nordic Larp Around the World

Introduction . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 7 High on Hell . . . . . . . . . . . . . . . . . . . […]

KoLa 2012
KoLa 2012

KoLa 2012

Publikacja z pierwszej Polskiej Konferencji Larpowej, która się odbyła w styczniu 2012 roku we Wrocławiu. UWAGA! BRAK PLIKU! Jeśli posiadasz pdf z publikacji KoLa2012 – zgłoś się mailowo do: dracan@liveform.pl

Kiedy kończy się świat
Kiedy kończy się świat

Kiedy kończy się świat

Opis oficjalny: Świat umarł. Wampiry znalazły się w bardzo złej sytuacji i nietypowych warunkach. Ludzkie konflikty doprowadziły do atomowej zagłady. Wampirze manipulacje nie były w stanie zapobiec konfliktu, wręcz przeciwnie. Maskarada została złamana. Starsi nie mogąc zaakceptować nowego świata zapadli w letarg, oszaleli bądź przywitali świt na który tak długo wyczekiwali. Dla spokrewnionych ten nowy świat […]

Podstawy: Jak napisać larpa inaczej?

Odbiorca: dla kogo jest LARP? Człowiekowi zaznajomionemu z takimi pojęciami jak Live Action Role Playing, psychodrama czy jeepform nie trzeba tłumaczyć, że w tego typu formach słowo „gra” zyskuje zupełnie inne znaczenie niż w grach zespołowych czy karcianych – tutaj nawiązuje ono w znacznej mierze do gry aktorskiej, czyli do jednej z najstarszych i najpiękniejszych form […]

Apelacja
Apelacja

Apelacja

3. część cyklu Projekt: Amundsen. DOWNLOAD Scenariusz (pdf) Do poprawnego odczytania pliku konieczne jest zainstalowanie czcionki MaszynaRoyalLight.ttf, do pobrania tutaj ŹRÓDŁO http://larp-zt.pl/index.php/jeepform-apelacja/

…i sprawiedliwość dla wszystkich.
…i sprawiedliwość dla wszystkich.

…i sprawiedliwość dla wszystkich.

Po tragicznych wydarzeniach w obozie National Geographic (śmierć części grupy w wyniku wewnętrznych sporów i ataków Yeti) doszło do rozłamu – Amundsen wraz z jednym człowiekiem zawrócił, Steffensen wraz z jednym towarzyszem poszedł dalej. Amundsen twierdzi, że Steffensen nie osiągnął bieguna, gdyż nie potrafi ł odczytać poprawnie mapy. Steffensem natomiast twierdzi, że potrafi ł i osiągnął […]

Projekt: Amundsen
Projekt: Amundsen

Projekt: Amundsen

Wstęp fabularny Wpis z pamiętnika Roalda Amundsena: Dnia 6 grudnia 1911. 21. dzień Norweskiej ekspedycji. To już 3 tydzień ciężkiej wędrówki do celu. Jesteśmy zmęczeni ale nie poddajemy się. Wciąż przedzieramy się przez śniegi Antarktydy pokonując kolejne wzniesienie, zaspy i wszechobecny mróz. Podczas niezwykle silnej burzy śnieżnej straciliśmy znaczne zapasy żywności. Nie poddaję się. TRZEBA […]

Blood Trek: Tajemnicza Planeta
Blood Trek: Tajemnicza Planeta

Blood Trek: Tajemnicza Planeta

Jest rok 2436. Ludzie wyruszyli w kosmos – daleko poza nasz układ słoneczny. Także wampiry postanowiły eksplorować Wszechświat – by urzeczywistnić swoje odwieczne marzenie – znaleźć słońce, które ich nie zabije.Ze statku matki – Wieczna Wędrówka wyruszył zwiadowczy statek Centurion V na rekonesans nowo odkrytej planety należącej do gwiazdy Tau X778A. Na pokładzie znajdowała się […]

Kuszenie / Zbawienie
Kuszenie / Zbawienie

Kuszenie / Zbawienie

Kuszenie/ Zbawienie jest jeepem poświęconym tematowi wyborów etycznych i ich wpływu na kształtowanie osobowości. Główny bohater rozpoczyna grę niemal jako czysta karta, zostanie uformowany przez wydarzenia które będą miały miejsce w czasie jeepa. Dwie postaci, stanowiące personifikacje jego wyobrażeń na temat czułości i agresji, będą przez większość gry wpływać na jego zachowanie. Rezultat zależy jednak od działań widowni, która […]

Ordo Dracul
Ordo Dracul

Ordo Dracul

Wieżyczki XIX wiecznego pałacu wspinały się w toń nocnego nieba jak dawniej jedynie wieże kościołów i szczyty surowych gór, niepokornie rzucając wyzwanie starszym od siebie budynkom. Bezksiężycowe niebo, rozświetlane jedynie błyskami daleko na południu u podnóży gór niczym czarny płaszcz zanurzało miasto Katowice w głębokim śnie- witraż w gotyckiej nawie pałacu jednak zdradzał namiastki życia […]

Larp Frescos. Affreschi antichi e moderni sui giochi di ruolo dal vivo – Vol. II
Larp Frescos. Affreschi antichi e moderni sui giochi di ruolo dal vivo – Vol. II

Larp Frescos. Affreschi antichi e moderni sui giochi di ruolo dal vivo – Vol. II

Włoska publikacja z Larp Symposium 2011 w języku Włoskim i Angielskim. In questo volume vogliamo offrire alla lettura dei partecipanti al Larp Symposium (e di chi acquisirà il libro in seguito) alcuni nuovi articoli sul live action role-playing. Purtroppo non è stato possibile portare fino alla pubblicazione tutte le proposte che ci sono arrivate, che […]

WyrdCon 2011: Branches of Play
WyrdCon 2011: Branches of Play

WyrdCon 2011: Branches of Play

WyrdCon 2011: Branches of Play, edited by Amber Eagar. THe 2011 Wyrd Con Academic Companion. Table of Contents Preface 1 Analyzing Player Motives to Inform LARP Design 3 LARPs in Belarus: A Glimpse into Their Culture 27 A Review of Nordic Larp 31 Afterword 35

Knudepunkt 2011: Talk larp
Knudepunkt 2011: Talk larp

Knudepunkt 2011: Talk larp

Talk Larp: Table of Contents 6 Foreword Claus Raasted 12 Stop Crying Anders Berner 20 You’re not that brilliant J. Tuomas Harviainen 28 Stop being idiots Simo Järvelä & Niina Niskanen 36 You are not my friend Stefan Jordan 44 Stop fucking around Vilhelmine Ozolina 52 Take responsbility Juhana Pettersson 60 The Neccesary Zombie Juhana […]

Knudepunkt 2011: Think larp
Knudepunkt 2011: Think larp

Knudepunkt 2011: Think larp

Think Larp: Table of Contents 8 Foreword Editors 14 Introduction to the Academic 2011 Edition Thomas Duus Henriksen Chapter One 30 From Subculture to Mainstream Maya Müller 52 Why Japan does not Larp Björn-Ole Kamm 70 Doing Gender at Larp Jofrid Regitzesdatter Chapter Two 88 Larp, Theatre and Performance Marjukka Lampo 104 The Theory and […]

Knudepunkt 2011: Do larp
Knudepunkt 2011: Do larp

Knudepunkt 2011: Do larp

Do Larp: Table of Contents 6 Foreword Editors 10 Agerlund (Acres) Jesper Heebøll-Christensen 26 Babylon – Guns, mutants and retro futurism Troels Barkholt-Spangsbo 40 Between Chancellor & Crown Casper Gronemann 54 Conspiracy For Good Jaakko Stenros & Markus Montola 72 Delirium Jesper Heebøll-Christensen, Kristoffer Thurøe, Peter Munthe-Kaas, 92 Mad about the Boy Tor Kjetil Edland, […]

Le Glaçon
Le Glaçon

Le Glaçon

W świetle księżyca groteskowe kształty uformowane przez trzeszczący mróz i nieprzerwane wichury wędrowały po zimnych murach szwajcarskiego Hotelu “Le Glaçon” wysoko w Alpach, gdy szalony taniec cieni rzucanych przez gęste chmury zwiastował gwałtowne załamanie pogody w ciągu najbliższych godzin. Lata 50′ przyniosły światu pierwsze namiastki pokoju i porządku na świecie po upadku Rzeszy Niemieckiej, zimna […]

Screwing the crew
Screwing the crew

Screwing the crew

PREFACE This larp came about from the merging of two ideas: a larp investigating the background of a close-knit social scene, and a larp about dynamics and intrigues in a social circle where open relationships are common. Initially we created this game for fun, because it is socially interesting, and to explore the use and […]

New Dynasty
New Dynasty

New Dynasty

New Orleans, Missisipi, 1872 Rzęsisty deszcz i ołowiane chmury pokrywały jeszcze przed chwilą tak kolorowy, listopadowy New Orleans, gdy przez morze gnijących na czarnym bruku Royal Street liści siedem ubranych w czerń postaci zmierzało w kierunku parowca “New Dynasty”. Już dotarłszy do mostku prowadzącego na kipiący złotem i mahoniem parostatek owinięty w siny dym leniwie […]

Odraz 2010
Odraz 2010

Odraz 2010

Publikacja z Czeskiej konferencji larpowej Odraz 2010

WyrdCon 2010: Journeys to another world
WyrdCon 2010: Journeys to another world

WyrdCon 2010: Journeys to another world

WyrdCon 2010: Journeys to another world, edited by Amber Eagar. Companion to the 2010 larp Summit at WyrdCon. Table of Contents Preface 1 Predictions for LARP 3 LARP is Simultaneous Action 11 Blurring the Boundaries 17 Creating Passionate Players 25

Knutpunkt 2010: Playing Reality
Knutpunkt 2010: Playing Reality

Knutpunkt 2010: Playing Reality

– CONTENTS – PREFACE 11 The House That Larp Built I. The Workshop ALEXEY SEMENOV Russian Larp History 17 The View from Saint Petersburg NATHAN HOOK Larp of a Thousand Faces 29 Applying Mythic Structure to Larp FLORIAN BERGER Stories in Larp Revisited 43 Authoring, Management and Experiences NATHAN HOOK 8 Things I’d Like to […]

Teatralne gry fabularne (LARP-y) w nauczaniu szkolnym – Michał Mochocki

W listopadzie 2009 rozpoczyna się pilotaż projektu badawczego „Teatralne gry fabularne (LARP-y) w nauczaniu szkolnym”, który zmierzyć ma skuteczność LARP-ów w nauczaniu historii i literatury polskiej na poziomie licealnym. Dotychczasowe badania nad dramą szkolną oraz obserwacje LARP-ów rozrywkowych pozwalają sądzić, że LARP będzie wysoce skuteczną metodą edukacyjną. Badania eksperymentalne na grupach równoległych, prowadzone w szkołach, […]

Yukon
Yukon

Yukon

Scenariusz westernowy z 2009 roku.

Odraz 2009
Odraz 2009

Odraz 2009

Publikacja z Czeskiej konferencji larpowej Odraz 2009

Knutepunkt 2009: Larp, the Universe and Everything
Knutepunkt 2009: Larp, the Universe and Everything

Knutepunkt 2009: Larp, the Universe and Everything

Table of Contents Introduction Matthijs Holter, Eirik Fatland, Even Tømte SCENE DOCUMENTATION A bilingual history of Latvian larp Agnese “Axa” Dzervite SCENE PLAY 33 ways to have fun at a Latvian larp Agnese “Axa” Dzervite PLAY PERFORMANCE STATEMENT Towards a larp-acting culture A manifesto Morgan Jarl EDUCATION DESIGN RESEARCH Elements of Harry Potter Deconstructing an […]

The Family Andersson
The Family Andersson

The Family Andersson

The Family Andersson is a short game for 8-10 participants. The focus is on exploring relationships between family members and testing how a game functions when more than one players act the same part. The Background of the Game The game is about a group of siblings who have gathered in the home of their […]

Miecz
Miecz

Miecz

Plik PDF: LARP_L5K_Miecz Plik ODT: LARP_L5K_Miecz Opis Larp jest przeznaczony dla małej grupy pięciu graczy i mistrza gry, którzy chcą skupić się na eksplorowaniu klimatu i tajemnicy małej herbaciarni w górach. Role są mocno sprofilowane pod graczy ale lekkie zmiany nie powinny sprawić problemów. Gra opowiada o spotkaniu na trakcie kilku pozornie nie związanych ze sobą osób, które […]

Gody
Gody

Gody

„Gody” to scenariusz wesołego LARPa, którego miejsce akcji znajduje się w ulu. Gracze, jako pszczoły, dzielą się na kilka kolorów. Każdej z barw przypisane są konkretne emocje. Celem gry jest takie kojarzenie się z innymi pszczołami, by zostać osobnikiem o jedynym, wyjątkowym kolorze. W czasie rozgrywki nie używa się słów, nie są też potrzebne kostki, ani kostiumy. Gracze otrzymują […]

Odraz 2008
Odraz 2008

Odraz 2008

Publikacja z Czeskiej konferencji larpowej Odraz 2008

Tango for two
Tango for two

Tango for two

Tango for two is a one-evening larp experiment. Two players will act different parts of one character’s personality. Either you play the conscious self, or the underlying desires of the person. The two of them work in tandem, each one of them being the dominant part in different phases of the game. Tango for Two […]

Solmukohta 2008: Playground Worlds
Solmukohta 2008: Playground Worlds

Solmukohta 2008: Playground Worlds

Contents Playground Worlds: Creating and Evaluating Experiences of Role-Playing Games 5 Introduction Markus Montola & Jaakko Stenros Section A: Journalism & Community 12 The Role-Players’ School: Østerskov Efterskole Malik Hyltoft 26 Leave the Cat in the Box: Some Remarks on the Possibilities of Role-Playing Game Criticism Jussi Ahlroth 33 The Dragon Was the Least of […]

Knudepunkt 2007: Lifelike
Knudepunkt 2007: Lifelike

Knudepunkt 2007: Lifelike

Preface 7 Character Gabriel Widing Alive and Role-playing 15 Matthijs Holter Stop saying “immersion”! 19 Tobias Harding Immersion Revisited: Role-Playing as Interpretation and Narrative 25 Andreas Lieberoth Technologies of Experience 35 Thomas Duus Henriksen Role Conceptions and Role Consequences: Investigating the Different Consequences of Different Role Conceptions 51 Ari-Pekka Lappi Playing Beyond Facts: Immersion as […]

Zamek
Zamek

Zamek

System:  Wampir: Mroczne Wieki Czas gry:  2-4h Liczba ról: 9 DOWNLOAD Informacje i opis (pdf): larp_zamek_MG Karty postaci (pdf): larp_Zamek_karty_postaci Opis Jest to larp odgrzebany gdzieś z dawnych notatek, który poprowadziłem wiele lat temu. Postacie graczy przybywają ściągnięci łuną pożaru, który rozgorzał na początku nocy, pod zamek Księcia. Przy zgliszczach odnajdują zaufanego książęcego ghoula, który zdaje się być jedynym świadkiem wydarzeń. […]

Knutpunkt 2006: Role, Play, Art
Knutpunkt 2006: Role, Play, Art

Knutpunkt 2006: Role, Play, Art

Role, Play, Art Collected Experiences of Role-Playing Thorbiörn Fritzon & TobiasWrigstad (eds.) April, 2006 Contents 1 A Short Comment On the Compatibility of Immersion and Narrativism 1 Martin Brodén 2 Games and Creativity Learning 3 Thomas Duus Henriksen 3 Interaction Codes—Understanding and Establishing Patterns in Player Improvisation 17 Eirik Fatland 4 The Theatre Connection 35 […]

Knutepunkt 2005: Dissecting larp
Knutepunkt 2005: Dissecting larp

Knutepunkt 2005: Dissecting larp

Welcome Introduction Knutepunkt and Nordic Live Role-playing: A crash course – Eirik Fatland Application Live Action Role Playing, Teaching through gaming – Torstein Utne Lived Scenarios, Combining Role-playing and Design – Juha Mox Huuhtanen School of Flour, Developing methodology through eight experimental larps – Mike Pohjola Testing Larp Theories and Methods, Results for Years Zero […]

Ostatni Walc
Ostatni Walc

Ostatni Walc

Ostatni walc jest grą terenową RPG, czyli tak zwanym LARP-em. Udział bierze w niej 12 osób oraz mistrz gry. Scenariusz został rozegrany po raz pierwszy w Głogowie, w Sali Kryształowej piwnicy ratuszowej w sierpniu 2004 r. Jest rok 1914, 27 dzień czerwca. Jutro w Sarajewie dojdzie do udanego zamachu, którego konsekwencje zmienią świat na zawsze. […]

Ropecon 2004: Beyond Role and Play
Ropecon 2004: Beyond Role and Play

Ropecon 2004: Beyond Role and Play

Foreword IX Frans Mäyrä Preface XI Markus Montola & Jaakko Stenros In Search of the Self 1 A Survey of the First 25 Years of Anglo-American Role- Playing Game Theory Paul Mason Play to Love 15 Reading Victor Turner’s “Liminal to Liminoid, in Play, Flow, and Ritual; An Essay in Comparative Symbology” Martin Ericsson Theory […]

Knudepunkt 2003: As larp grows up
Knudepunkt 2003: As larp grows up

Knudepunkt 2003: As larp grows up

Foreword Contents Classics The Three Way Model The Three Way Model – Revision of the Threefold Model – by Petter Bøckman Comments – by Morten Gade and Line Thorup The Dogma 99 Manifesto The Vow of Chastity – by Eirik Fatland and Lars Wingård The Dogma 99 Manifesto – The authors’ commentary to the Vow […]

Knutepunkt 2001: The Book
Knutepunkt 2001: The Book

Knutepunkt 2001: The Book

The Book – Knutepunkt 2001 ‘Editorial By Anethe Alfsvåg, Erlend Eidsem Hansen, Ingrid Storrø, Tommy Finsen, Bjørn Rugstad and Helge H. Jensen. Welcome By Benedikte KP Online By Tommy Finsen GiHa-DraMaK 07 By Erlend Eidsem Hansen The Articles Knutepunkt; A retrospective vizualisation By Lars Munck A series of humorous drawings. Developing a Character By Holger Jacobsson A […]

Fantazjada 1998
Fantazjada 1998

Fantazjada 1998

Scenariusz z Fantazjady 1998 jest jednym z najstarszych zachowanych scenariuszy larpowych. Więcej informacji na jego temat może udzielić Kamil Bartczak - kamil.bartczak@argos.edu.pl

wiki.rpg.net
wiki.rpg.net

wiki.rpg.net