Le Glaçon
DOWNLOAD
AUTOR: Dominik Dembinski, Kacper Fąfrowicz
GATUNEK: chamberlarp
SETTING: Zew Cthulhu
GNS: symulacjonizm + immersja
GRACZY: 15-30

W świetle księżyca groteskowe kształty uformowane przez trzeszczący mróz i nieprzerwane wichury wędrowały po zimnych murach szwajcarskiego Hotelu “Le Glaçon” wysoko w Alpach, gdy szalony taniec cieni rzucanych przez gęste chmury zwiastował gwałtowne załamanie pogody w ciągu najbliższych godzin. Lata 50′ przyniosły światu pierwsze namiastki pokoju i porządku na świecie po upadku Rzeszy Niemieckiej, zimna wojna zaś znajdowała się dopiero w swoich młodzieńczych latach, gdy tajny kontrwywiad jeszcze był tajny, a plany podboju ciał niebieskich należały do twórczości światłych… bajkopisarzy pokroju Julesa Verne’a i jemu podobnych.

To tu w pogoni za zapomnieniem oraz oderwaniem od bólu życia codziennego swój azyl stworzyli sobie członkowie wyższej klasy średniej zarówno ze starej Europy jak i Stanów Zjednoczonych, by oddać się rozkoszom pięknych widoków, nowych sportów czy też spotkań z podobnymi sobie ludźmi. Ostatnie dni jednak były zarówno dla mieszkańców pobliskiej osady jak i turystów ciężkimi i bolesnymi. Przez pożar wzniecony podczas burzy spłonął stary, drewniany kościół w dolinie, lawiny strawiły conajmniej pięć żyć ludzkich, a gazetami wstrząsnęła wiadomość o znalezieniu w bagażu jednego z przyjezdnych aż 5 kilogramów wyjątkowo groźnej odmiany haszyszu. Ironia losu sprawiła, że nad miastem nie górują już dzwony, które mogłyby ukoić rosnące emocje. Jedynie smutne wycie wilków rozbrzmiewa echem nad dachami wioski.

Żywa muzyka jedynie nieśmiało usiłuje dotrzeć do umysłów gości Le Glaçon, zmartwionych kolejnym komunikatem o zagrożeniu ze strony silnych opadów śniegu i porywistego wiatru, uniemożliwiających opuszczenie hotelu. W sali obok słychać gospodarza uruchamiającego starą kamerę, by zapewnić gościom rozrywkę, alkohol uderza do głów pierwszym osobom, a drętwa cisza powoli zmienia się w niezadowolony szmer.

Huk otwieranych przez przeciąg drzwi szybko zakończył szepty. Chyba mamy nieproszonego gościa.

Niech gwiazdy będą w porządku.
***

Le Glacon jest tradycyjnym i prostym do poprowadzenia ChamberLARPem dla dużej liczby graczy. Scenariusz rozgrywa się w hotelu wysoko w alpach Szwajcarskich w drugiej połowie lat 50′ XX w, znanym jako ważny punkt przerzutu agentów zarówno USA jak i ZSRR.

Scenariusz jednoczy elementy świata “Zew Cthulhu” i “Wampir:Maskarada” w scenerii zimnej wojny korzystając z najbardziej typowych motywów. Agenci toczą wojnę informacji, Kultyści próbują przywać Shub Niggurath a Wampir wraz ze świtą poszukuje nie tylko kolacji, ale i potomka- wszystko w jednym, odciętym od świata na wskutek burzy śnieżnej budynku.

WYMAGANIA

Liczba graczy: 30
Bez problemu można dodać dowolną ilość postaci oraz odjąć wiele z ról. W razie zbyt małej ilości graczy (15+) można kombinować role z wątkami nadnaturalnymi z rolami pozbawionymi informacji odnośnie mitów Cthulhu, zimnej wojny lub wampirów. Silną stroną scenariusza jest jego elastyczność pozwalająca na takie zabiegi.

Lokal: Co najmniej 2 pomieszczenia. (to bardzo ważne dla płynności gry. Rytuał, spokrewnienie czy część spisków nie może odbyć się bez pewnego odosobnienia)

Rekwizyty:
-Jajka
Polecam spreparować je wcześniej trzymając je przez kilka godzin w occie, by skorupa namiękła. Świetny efekt powstaje, gdy nacinamy lekko skorupkę i wkładamy do surowego jajka małą krewetkę. Jajka ukrywamy w jakimś rogu pomieszczenia.
-Rekwizyty okultystyczne dla [12]
Tabliczka Ouija, Tarot, runy- cokolwiek
-Sprzęt laboratoryjny dla [9]
- Mąka (Opium) dla [9]i[10]
- Cukier (destylowana krew Tzimisce) dla [10]

UWAGI I PORADY

Rola Michaela Eicha [20] jest przeznaczona dla potencjalnego NPCa, który w zależności od potrzeb MG może pojawić się w czasie trwania gry celem zwiększenia dynamiki akcji.

Dokładną historię jaj i ich pochodzenie można zaimprowizować- istotne dla fabuły jest jednak to, że zostały złożone stosunkowo niedawno (kilka tygodni) przez nieznany dotychczas ludzkości gatunek skrzydlatych istot. Badający powinien dostrzec niebezpieczeństwo związane z istotami i ewentualnie dowiedzieć się o ich ciągłej obecności.

Część postaci jest uzależniona od opium. Jedna dawka opium daje krótkotrwały (do 1 min) efekt odprężenia z drobnymi halucynacjami, dwie dawki uzależniają i dają długotrwały (do 10 min) efekt. Trzy dawki są zabójcze.

Część postaci może dostać broń palną. [22],[23] i [26] nie powinni jej jednak mieć. Część zadania będzie polegała na zdobyciu broni, dzięki czemu do morderstwa dojdzie jak najpóźniej.

Na początku gry graczy należy poinformować o dwóch faktach. Po pierwsze na wskutek burzy śnieżnej padł prąd i światła działają dzięki generatorom (które po ok 20 minutach padają- mogą czasami się uruchamiać). Po drugie- została założona już kilka dni temu awaryjna linia telefoniczna do najbliższej wioski. Jej wada- telefon znajduje się w głównej sali, więc choć korzystając z niego można wiele informacji zdobyć i nieraz zadania skutecznie ukończyć, to otoczenie na pewno usłyszy choć część rozmowy.

Mniej więcej w połowie gry (moment należy dostosować do dynamiki akcji) Jeden z NPC (może to być rola kelnera, lekarza, hostessy- czegokolwiek) wychodzi z jakiegoś powodu (np. by sprawdzić bezpieczniki) z budynku, by po kilku(kilkunastu) minutach wbiec do sali, wydusić z siebie kilka słów, chwycić za serce i paść martwy. Śmierć na wskutek zawału. Wydarzenie ma na celu przypomnienie graczom o zagrożeniu czychającym za murami budynku.

Jeśli uda się Kultystom odprawić widowiskowy rytuał przywołany zostaje “koza z tysiącem młodych”. Gra się kończy opisem nadchodzącego cienia, o przeszywającym powietrze dzwięk tysięcy wyjących zwierząt.

Dla ułatwienia gry gracze powinni dostać identyfikatory z zapisanym numerem postaci (podanym na karcie postaci nad nazwiskiem)

ŹRÓDŁA

LARP powstał na potrzeby konwentu lokalnego IGRI II w 2010 roku. Autorami są Dominik “Dracan” Dembinski i Kacper “The Wizard” Fąfrowicz.

Założenie LARPa kombinującego elementy Wampira:Maskarada i Zew Cthulhu zostało wyeksploatowane już w 2008r. podczas LARPa Halloween w Ustroniu.

Całość wątku Zewu Cthulhu oraz sytuacji hotelu została zainspirowana LARPem nieznanego mi Mistrza Gry, w którym uczestniczyłem na konwencie Porytkon 2k8 (2008). [Jeśli jesteś autorem tego LARPa, proszę o zgłoszenie się pod mail dracan[at]onet[dot]eu]

DOWNLOAD

Scenariusz + Postacie

Plakat

15 listopada 2010 przez: