Image
Top
Menu

Autorzy: Dominik Dembinski, Kacper Fąfrowicz
Liczba graczy: 15-30
Czas trwania: 3-5 h
Setting: Zew Cthulhu
Typ gry: chamberlarp
Zapotrzebowanie na rekwizyty: niewielkie

W świetle księżyca groteskowe kształty uformowane przez trzeszczący mróz i nieprzerwane wichury wędrowały po zimnych murach szwajcarskiego Hotelu “Le Glaçon” wysoko w Alpach, gdy szalony taniec cieni rzucanych przez gęste chmury zwiastował gwałtowne załamanie pogody w ciągu najbliższych godzin. Lata 50′ przyniosły światu pierwsze namiastki pokoju i porządku na świecie po upadku Rzeszy Niemieckiej, zimna wojna zaś znajdowała się dopiero w swoich młodzieńczych latach, gdy tajny kontrwywiad jeszcze był tajny, a plany podboju ciał niebieskich należały do twórczości światłych… bajkopisarzy pokroju Julesa Verne’a i jemu podobnych.

To tu w pogoni za zapomnieniem oraz oderwaniem od bólu życia codziennego swój azyl stworzyli sobie członkowie wyższej klasy średniej zarówno ze starej Europy jak i Stanów Zjednoczonych, by oddać się rozkoszom pięknych widoków, nowych sportów czy też spotkań z podobnymi sobie ludźmi. Ostatnie dni jednak były zarówno dla mieszkańców pobliskiej osady jak i turystów ciężkimi i bolesnymi. Przez pożar wzniecony podczas burzy spłonął stary, drewniany kościół w dolinie, lawiny strawiły conajmniej pięć żyć ludzkich, a gazetami wstrząsnęła wiadomość o znalezieniu w bagażu jednego z przyjezdnych aż 5 kilogramów wyjątkowo groźnej odmiany haszyszu. Ironia losu sprawiła, że nad miastem nie górują już dzwony, które mogłyby ukoić rosnące emocje. Jedynie smutne wycie wilków rozbrzmiewa echem nad dachami wioski.

Żywa muzyka jedynie nieśmiało usiłuje dotrzeć do umysłów gości Le Glaçon, zmartwionych kolejnym komunikatem o zagrożeniu ze strony silnych opadów śniegu i porywistego wiatru, uniemożliwiających opuszczenie hotelu. W sali obok słychać gospodarza uruchamiającego starą kamerę, by zapewnić gościom rozrywkę, alkohol uderza do głów pierwszym osobom, a drętwa cisza powoli zmienia się w niezadowolony szmer.

Huk otwieranych przez przeciąg drzwi szybko zakończył szepty. Chyba mamy nieproszonego gościa.

Niech gwiazdy będą w porządku.
***

Le Glacon jest tradycyjnym i prostym do poprowadzenia ChamberLARPem dla dużej liczby graczy. Scenariusz rozgrywa się w hotelu wysoko w alpach Szwajcarskich w drugiej połowie lat 50′ XX w, znanym jako ważny punkt przerzutu agentów zarówno USA jak i ZSRR.

Scenariusz jednoczy elementy świata “Zew Cthulhu” i “Wampir:Maskarada” w scenerii zimnej wojny korzystając z najbardziej typowych motywów. Agenci toczą wojnę informacji, Kultyści próbują przywać Shub Niggurath a Wampir wraz ze świtą poszukuje nie tylko kolacji, ale i potomka- wszystko w jednym, odciętym od świata na wskutek burzy śnieżnej budynku.

LARP powstał na potrzeby konwentu lokalnego IGRI II w 2010 roku. Autorami są Dominik “Dracan” Dembinski i Kacper “The Wizard” Fąfrowicz.

Założenie LARPa kombinującego elementy Wampira:Maskarada i Zew Cthulhu zostało wyeksploatowane już w 2008r. podczas LARPa Halloween w Ustroniu.

Całość wątku Zewu Cthulhu oraz sytuacji hotelu została zainspirowana LARPem nieznanego mi Mistrza Gry, w którym uczestniczyłem na konwencie Porytkon 2k8 (2008). [Jeśli jesteś autorem tego LARPa, proszę o zgłoszenie się pod mail dracan[at]onet[dot]eu]