Image
Top
Menu

Nevermind czyli Koriolan.

Autor: Andrzej Pierzchała
Liczba graczy: 10
Czas trwania:
ok. 2h
Setting:
starożytny Rzym
Typ gry: jeepform
Zapotrzebowanie na rekwizyty: żadne

Opis fabularny:

Jest to narratywistyczna opowieść o strukturze klasycznego dramatu. Pozwala opowiedzieć i przeżyć klasyczną historię, opisaną przez Liviusza, a następnie przez Szekspira, jedną z najdawniejszych legend Rzymu. Daje też możliwość zabawy strukturą scenariusza.

Akcja ma miejsce w Rzymie, krótko po wygnaniu Tarkwiniuszy. Ze względu na odebranie obywatelom  zapasów zboża, mają miejsce zamieszki. Buntownicy są źli na Gnejusza Marcjusza, wybitnego generała, którego obwiniają za ten stan rzeczy. Spotykają patrycjusza, Agryppę, a także samego Koriolana. Agryppapróbuje uspokoić tłum, podczas gdy tytułowy bohater zachowuje się arogancko i stwierdza, że lud nie zasługuje na pożywienie, gdyż nie przedstawia żadnej wartości bojowej. Dwójka rzymskich trybunów, Brutus i Sycyniusz, potępia jego zachowanie. On sam opuszcza Rzym, kiedy dowiaduje się, że do bitwy szykują się Wolskowie. Rzymska armia dowodzona jest przez Komoniusza, Gnejusz Marcjusz jest jego zastępcą. Kiedy Komoniusz prowadzi armię na spotkanie wojsk Wolsków Aufidiusza, bohater udaje się na podbój miasta Corioles. Początkowe szturmy są nieskuteczne, ale po
pewnym czasie udaje się otworzyć bramy, co skutkuje zdobyciem miasta. Mimo wycieńczenia, wojska Koroliana maszerują, aby dołączyć do reszty Rzymian. Marcjusz i Aufidiusz, wódz Wolsków, spotykają się bezpośrednio w boju, jednak ich walka kończy się, gdy ludzie wolskiego dowódcy wyciągają go z pola bitwy. W zamian za ogromną odwagę, Marcjusz otrzymuje zaszczytne nazwisko Koriolan